.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محورهای 8 گانه برنامه غضنفری برای وزارت بازرگانی
محورهای هشتگانه در دو بعد عمده توسعه بازرگانی خارجی و توسعه بازرگانی داخلی تقسیم‌بندی شده و برای هر یک برنامه‌های عملیاتی تدوین شده است...
محورهای 8 گانه برنامه غضنفری برای وزارت بازرگانی

محورهای هشتگانه در دو بعد عمده توسعه بازرگانی خارجی و توسعه بازرگانی داخلی تقسیم‌بندی شده و برای هر یک برنامه‌های عملیاتی تدوین شده است.

به گزارش مهر، در بخشی از برنامه مهدی غضنفری وزیر پیشنهادی بازرگانی آمده است: بخش بازرگانی شامل ابعاد وسیع و گوناگونی با ماهیت فرابخشی است و در مفهوم عام خود، کلیه برنامه‌ها و اقدامات در جهت تاثیرگذاری برعوامل موثر در عرضه و تقاضای محصولات‌، تعدیل قیمت‌ها‌، تامین نیازهای عامه، هدایت تجارت خارجی در راستای تحقق برنامه‌های توسعه اقتصادی و تامین رفاه آحاد افراد جامعه را در‌بر می‌گیرد.

به طور خلاصه حوزه مسئولیت‌های دولت در بخش بازرگانی کشور‌، مدیریت بهینه عرضه و تقاضای کل کالا و خدمات از طریق اعمال سیاست‌های تجاری، مالی، پولی و ارزی مناسب و هماهنگ برای دست‌یابی به تعادل‌های خرد و کلان را شامل می‌شود.

در این برنامه می خوانیم: در این میان بازرگانی در دولت دهم، در استمرار فعالیت‌های دولت نهم، باید با نگاه جامع به کلیت سیستم اقتصادی‌، اجتماعی کشور و مهندسی مجدد مدیریت بازرگانی با رویکرد علمی در حل مسائل، اعتماد به بخش خصوصی و تعاونی، گرایش به حرکت های جمعی و تشکل گرایی، تمرکز برحل مشکلات عمومی مردم با برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، به کارگیری فناوری‌های جدید برای توسعه و تعمیق تجارت و ایجاد اشتغال مولد‌، حرکت به سوی کاهش تصدیگری غیر ضروری دولت و اعتماد به مردم در حوزه بازرگانی‌، تقویت روحیه خدمت و پاسخگویی‌، باز مهندسی سیستم بازرگانی کشور، استفاده از پتانسیل ژئواکونومیک و ژئوپولتیک کشور برای توسعه تجارت، استفاده از نخبگان، ایجاد میدان باز برای بکارگیری شایستگان جوان‌، افزایش روحیه نشاط و شادابی و انگیزه‌ها در جهت خدمت بیشتر به مردم فعالیت کند. در همه این موارد رعایت سیاست‌های ابلاغی اصل 44 و قانون اجرای این سیاست‌ها، واسپاری امور به مردم و توانمندسازی آنان و سازماندهی آنان الزامی است.

در این راستا، فعالیت ها باید حول محورهای هشتگانه ذیل شکل گیرد:

1- تسهیل تجاری و کاهش مبادلات غیر رسمی

2- توسعه تجارت و حمایت از صادرات کالا و خدمات غیرنفتی

3- ورود و ارتقای سطح مشارکت در اتحادیه‌های تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی

4- توسعه تجارت الکترونیکی و استفاده از فناوری‌های نوین

5- ارتقای بهره‌وری و نوین‌سازی شبکه‌های توزیع در بخش بازرگانی

6- تنظیم منطقی بازار ( تنظیم بازار کالا و خدمات)

7- هدفمند نمودن یارانه‌ها

8- اصلاح ساختار و کارآمد نمودن منابع انسانی

محورهای هشتگانه در دو بعد عمده توسعه بازرگانی خارجی و توسعه بازرگانی داخلی تقسیم‌بندی شده و برای هر یک برنامه‌های عملیاتی تدوین شده است.

سوابق علمی غضنفری بدین شرح است: کارشناسی مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی از دانشگاه علم و صنعت ایران، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش تحلیل سیستم از دانشگاه امیرکبیر، دکتری مهندسی صنایع گرایش برنامه ‏ریزی تولید از دانشگاه NSW سیدنی، استرالیا دانشیار و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران.
وی همچنین در دولت نهم سمت معاون وزیر بازرگانی و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران را عهده دار بوده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.